СЕМІНАР «Роль і
місце дитячих бібліотек у навчально – виховному процесі»
Нещодавно у Тульчинській районній
бібліотеці для дітей відбувся семінар
для бібліотекарів та завідуючих
сільськими бібліотеками-філіями.
Привабливий образ бібліотеки сьогодні – багатогранний. Бібліотека потрібна
людям як джерело інформації, як шлях до душі кожної людини, особливо, дитини.
Адже дитяча бібліотека має особливу специфіку, і дитячий бібліотекар, крім
своєї безпосередньої функції, виконує ще ряд завдань: є водночас і педагогом, і
психологом, і режисером, і актором, і літературознавцем... Сьогодні бібліотечні
фахівці вчаться реагувати на нове у професійній сфері, вміло використовувати
ефективні інноваційні форми роботи, формувати навички самостійного набуття
знань та освоєння нових технологій, прагнути до підвищення своєї інформаційної
культури, виховання творчого мислення, генерування нових нестандартних ідей. А
для цього потрібні спеціальні знання, для оволодіння якими самоосвіти вже
недостатньо. Саме тому, так важливо проводити та відвідувати навчання системи
підвищення кваліфікації різних рівнів.
З консультацією «Роль і місце дитячих бібліотек у навчально – виховному процесі» виступила
завідуюча районною бібліотекою для дітей Сорокова Людмила Михайлівна. В своєму виступі вона наголосила, що сьогодні , у добу комп’ютеризації, книга все ж таки
залишається неоціненим скарбом, джерелом мудрості, знань, досвіду та
фундаментом освіти. Освіта і бібліотека – ці два поняття невід’ємні один від
одного. Уміння вчитися – це прекрасно. А навчати користувачів - дітей
перебувати у бібліотеці – першочергове завдання бібліотекаря.
Усю свою роботу бібліотекар спрямовує на забезпечення навчально – виховного
процесу всіма формами та методами бібліотечного та інформаційного
обслуговування. Значення бібліотек як центрів інформації зростає з
кожним роком, вони стають своєрідним „вікном у світ”. Вона поділилась досвідом
роботи районної бібліотеки для дітей. Адже вся робота по обслуговуванню
користувачів останні роки спрямована на якісне та найповніше задоволення їхніх
інформаційних потреб, як за допомогою традиційних друкованих джерел, так і
новітніх інформаційних технологій.
Працюючи у напрямку інформаційна
культури школяра, дитячою
бібліотекою розроблено програму бібліотечних уроків спрямованих на формування
навичок інформаційної культури школярів 1-9 класів. На початку нового
навчального року кожна сільська бібліотека-філія і школа складають єдині
координаційні плани проведення занять з основ бібліотечно-бібліографічних
знань.
Вона розповіла про інноваційні підходи бібліотек в обслуговуванні юних
користувачів , використання можливостей та створення умов для перетворення
бібліотек в привабливі дитячі установи
відповідного комфорту для цікавого спілкування та змістовного дозвілля,
зупинилась на акціях, конкурсах, проектах, в яких бере участь районна
бібліотека для дітей.
Під час години професійного спілкування учасники семінару обмінялися
цікавим досвідом роботи в сільських бібліотеках- філіях.
Всі присутні зійшлися на думці, що в житті громади - чи то села, міста,
районного або обласного центру - дитяча бібліотека має затвердитися як
культурно-інформаційний центр з можливостями для спілкування, культурного та
особистісного зростання; установа, яка здатна надати допомогу в отриманні
різнопланової інформації на допомогу освіті.
До уваги учасників семінару було представлено виставку- презентацію творчих робіт дітей станції юних
натуралістів.
Про мистецтво оригамі розповіла керівник гуртка «Модульне оригамі»
Івасюк Олеся Михайлівна.
ОРІГАМІ - це японське мистецтво
конструювання з паперу. "Складання паперу" - ціле мистецтво. Історія
походження оригамі сягає своїм корінням в глибоке минуле. За допомогою даної
техніки можна виготовляти безліч різних виробів, починаючи від квітів, фігурок
тварин, закінчуючи предметів для сервірування столу, декорування світильників і
ваз.
Керівник гуртка Волянська Віра
Юріївна розповіла про бісероплетіння. Одним з найпопулярніших у сучасний час
видів декоративно-прикладного мистецтва є бісероплетіння. На виставці були
представлені роботи на тему: «Рослини символи України», а також «Природа і
фантазія». Оскільки бісероплетіння являється сферою мистецтва, то учні
знайомляться на заняттях з основами загальної композиції, особливостями
структури візерунку, формами і кольорами образотворчих мотивів в орнаментах,
поняттями ритму і симетрії, видами візерунків, способами створення орнаментів.
На заняттях творчого об’єднання бісероплетіння використовуються різні методи
навчання: словесні, наочні, практичні. Кожне заняття містить в собі теоретичну
частину і практичне виконання завдання. Основне місце на заняттях приділяється
практичним роботам: самостійному складанню схем, оформленню різноманітних
виробів з бісеру, сувенірів.
Про техніку вишивання , в’язання кручком , спицями, виготовлення м’ягкої
іграшки розповіла керівник гуртка «Народні промисли і ремесла» Загоруйко Лариса
Василівна.
Немає коментарів:
Дописати коментар